REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
PARTS.BACPOLSKA.PL
Regulamin Sklepu Internetowego Parts Spare BAC Polska prowadzonego przez firmę "Bac Sp. z o.o." ul. Gorzowska 112 66-470 Kostrzyn nad Odrą, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej NIP: 598-15-31-425, REGON: 211178677 KRS: 0000132330.
Przed rozpoczęciem korzystania z witryny lub usług Parts Spare BAC Polska należy zapoznać się z niniejszymi warunkami.
Umowa określa warunki korzystania z witryny internetowej pod adresem parts.bacpolska.pl oraz wszystkie usługi świadczone przez Parts Spare BAC Polska.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając wiadomość na następujący adres e-mail: parts@bacpolska.pl
- telefonicznie, pod numerem telefonu: +48957529277
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w sklepie internetowym: https://parts.bacpolska.pl/contact-us/
Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki będą każdorazowo podawane na stronie internetowej Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
Regulamin jest stale dostępny w Sklepie Internetowym.
Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika Internetu, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta złośliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikowania jego danych przez osoby nieuprawnione. W celu uniknięcia ryzyka wystąpienia ww. zagrożeń Usługobiorca powinien stosować odpowiednie środki techniczne minimalizujące ich wystąpienie, w szczególności programy antywirusowe i firewall.
§ 2 DEFINICJE
Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za
za pośrednictwem Dostawcy, Towary określone w zamówieniu.
Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie realizacji Dostaw Towarów.
Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży
Kodeks cywilny - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.);
Konto klienta - oznacza indywidualny panel dla każdego Klienta, uruchomiony dla niego przez
Sprzedawca, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy o świadczenie Usługi, Prowadzenie Konta Klienta.
Konsument - Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. 22[1] Kodeksu cywilnego;
Koszyk na zakupy - informacje o Produktach wybranych przez Klienta jako przedmiot Zamówienia;
Opinia - oświadczenie Klienta dotyczące Produktu, Usługi lub wykonania Umowy;
Produkt - towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym, których opis dostępny jest przy każdym z prezentowanych produktów
Przedsiębiorca - klienta będącego przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego. 43[1] Kodeksu cywilnego
Przepisy - niniejszy dokument
Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą
w celu korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
Sklep internetowy - system teleinformatyczny wykorzystywany przez Sprzedawcę do prowadzenia działalności handlowej i usługowej, za pośrednictwem którego prezentuje on Produkty i Usługi w Internecie oraz przyjmuje Zamówienia, działający w domenie parts.bacpolska.pl
Sprzedawca - BAC SP.Z O.O. z siedzibą w KOSTRZYNIE NAD ODRĄ, UL.GORZOWSKA 112, 66-480, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 598-15-31-425, REGON: 211178677.
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
Serwis - usługa elektroniczna świadczona za pośrednictwem Sklepu Internetowego przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.);
Zamówienie - Oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
Sprzedawca wykorzystuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez klientów z
Strona internetowa Sklepu zapisywana jest przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm "cookies" w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie "cookies" może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu. Klient korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do przestrzegania porządku prawnego, postanowień Regulaminu oraz w sposób zgodny z prawem i poszanowaniem dóbr osobistych, w szczególności do niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym, w tym do rozpowszechniania w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spamu) oraz do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania.
§ 4. REJESTRACJA
Nasza Polityka prywatności reguluje przekazywanie danych osobowych za pośrednictwem sklepu. Zobacz naszą Polityka prywatności.
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient zobowiązany jest do dokonania bezpłatnej rejestracji.
- Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
- W celu rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez
Sprzedawcy na Stronie Internetowej Sklepu. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło. - Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego Klient ma możliwość zapoznania się z
z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. - Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Z tą chwilą zostaje zawarta umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Konta Klienta, a Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta i może dokonywać zmian danych podanych podczas Rejestracji.
§ 5 ZAMÓWIENIA
Wszystkie pudełka wysyłamy za pośrednictwem kuriera TNT.
- Informacje znajdujące się na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje poprzez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w "KOSZYKU" sposobu Dostawy oraz formy płatności, Klient składa zamówienie. Każdorazowo przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy. Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, a także o wszystkich dodatkowych kosztach, które jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia.
§ 6. OPŁATY
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze są cenami brutto i nie zawierają informacji o kosztach Dostawy oraz wszelkich innych kosztach, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
- Klient może wybrać następujące metody płatności za zamówione Towary:
- Przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpocznie się po przesłaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia Klienta i zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy).
- Kartą płatniczą lub przelewem bankowym za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności Przelew 24 prowadzonego przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu PayPro o dokonaniu płatności przez Klienta);
- za pobraniem, płatność na rzecz Dostawcy przy realizacji Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpocznie się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia zamówienia);
§ 7 DOSTAWA
- Sprzedawca realizuje Dostawę na terenie całej Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa jest realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej, z którą sprzedawca ma podpisaną umowę.
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towarów będących przedmiotem Umowy Sprzedaży bez wad.
- Sprzedawca zamieszcza informację o liczbie Dni Roboczych na Stronie Internetowej Sklepu
niezbędne do dostarczenia i realizacji zamówienia. - Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.
- Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy sporządzenia odpowiedniego protokołu.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon lub fakturę VAT obejmującą dostarczony Towar.
§ 8. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY / ZWROT TOWARU
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny przysługuje jedynie Klientowi będącemu Konsumentem.
Klient, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
Zgodnie z art.Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm ustawy o prawach konsumenta, jako konsument masz prawo do odstąpienia od zakupu w ciągu 14 dni od otrzymania zamówienia bez podania przyczyny. Pamiętaj, że w przypadku zwrotu produktu, z którego korzystałeś w sposób nadmierny, wykraczający poza czynności niezbędne do sprawdzenia cech tego produktu i jego właściwości, wszelkie powstałe wady, ślady i uszkodzenia spowodują obciążenie Cię kwotą, o którą ostatecznie zmniejszyła się wartość towaru. .
Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego zamówienie, jest ono anulowane i traktowane jako nieistniejące.
Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Towaru rozpoczyna się od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru (w przypadku sprzedaży wielu Towarów - w posiadanie ostatniego z nich), a w przypadku pozostałych umów - od dnia ich zawarcia.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest złożyć Sprzedawcy pisemne oświadczenie w tym przedmiocie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie to może zostać wysłane pocztą elektroniczną lub tradycyjną.
Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- jeśli przedmiotem usługi jest przedmiot, który szybko się psuje lub ma krótki okres przydatności do spożycia;
- jeżeli przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- jeżeli przedmiot usługi był używany lub zużyty przez Klienta, a w szczególności jeżeli był podłączony do jakiejkolwiek instalacji zewnętrznej i używany.
Sprzedawca, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostawy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.
Klient zwróci Sprzedawcy wszystkie Towary objęte oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży niezwłocznie, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Części zwracane przez klienta w ramach odstąpienia od umowy powinny być nienaruszone, niezmontowane/zainstalowane, nieużywane. Części płynne takie jak oleje, płyny, smary powinny być fabrycznie zaplombowane.
Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (w tym koszty jego dostarczenia do Sprzedawcy) oraz odpowiada za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru
§ 9 REKLAMACJE I GWARANCJE
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Produkty, które nie zawierają wad w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 - 576 Kodeksu Cywilnego. 556 - 576 Kodeksu cywilnego.
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie Regulaminu, można kierować na adres Sprzedawcy:
- na adres: Gorzowska 112, 66-480 Kostrzyn Nad Odrą
- telefonicznie, pod numerem telefonu: +48957529277
- drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość na adres e-mail: parts@bacpolska.pl
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni.
W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania żądania przez Klienta.
Reklamacje dotyczące korzystania ze Sklepu, świadczonych w nim Usług i funkcjonalności można kierować do Sprzedawcy w sposób wskazany w punkcie powyżej, podając w reklamacji imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym mogą być objęte gwarancją producenta, Sprzedawcy lub importera.
§ 10. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Wszelkie spory wynikające z Umowy lub świadczenia Usług w Sklepie Internetowym mogą być rozstrzygane w toku mediacji lub przez sąd polubowny.
Klient będący Konsumentem ma m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń:
- uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
- może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR
§ 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Sprzedawca może zbierać dane osobowe podane przez Klienta, w tym w szczególności dane podane w trakcie składania Zamówienia oraz w celu jego realizacji.
Dane osobowe zbierane przez Sprzedawcę są przetwarzane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133, poz. 883 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność przekazanych mu danych i w tym celu stosuje odpowiednie środki fizyczne, techniczne, informatyczne i organizacyjne.
Podanie danych osobowych przez Klientów jest dobrowolne. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania od Sprzedawcy ich usunięcia. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych Klienta wyłącznie wtedy, gdy Klient swoim zachowaniem w Sklepie Internetowym naruszył obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu, a zachowanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę jest niezbędne do ustalenia odpowiedzialności Klienta i okoliczności tego naruszenia.
W celu realizacji Zamówienia lub świadczenia określonych Usług, Sprzedawca może powierzyć dane osobowe Klienta innym podmiotom, w tym w szczególności:
Podanie danych osobowych przez Klientów jest dobrowolne. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania od Sprzedawcy ich usunięcia. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych Klienta wyłącznie wtedy, gdy Klient swoim zachowaniem w Sklepie Internetowym naruszył obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu, a zachowanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę jest niezbędne do ustalenia odpowiedzialności Klienta i okoliczności tego naruszenia.
§ 12. WARUNKI KOŃCOWE
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym prawa własności intelektualnej do nazwy, domeny, strony internetowej, logo należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
We wszystkich sprawach wynikających z umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem zastosowanie ma prawo polskie.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
O wszelkich zmianach niniejszego regulaminu Sprzedawca zobowiązany jest powiadomić Klienta: na stronie głównej Sklepu Internetowego oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail, jeżeli Klient posiada Konto lub zlecił przesyłanie informacji handlowych.
Powiadomienie będzie zawierać listę zmian i datę ich wejścia w życie, która nie będzie krótsza niż 14 dni od daty powiadomienia.